ALFABETIZAZIO
BERRIAK
Alfabetizazio
digitala.- honen helburua informatikarako abilezi lortzea da.
Ikus entzumenezko
alfabetizazioa.- ikus entzumenezko testuak aztertu eta sortu, irudi eta musika
bitartez.
Informaziozko
alfabetizazioa.- informazioa bilatzen jakin, aztertu eta eraldatu.
MULTIALFABETIZAZIOA
Dimentsio
instrumentala (hardware eta softwareak erabiltzen jakitea)
Dimentsio
kognitiboa (informazioaren erabilera, eraldaketa…)
Dimentsio
sozioaktitudinala (jarrera arrazional bat edukitzea teknologiarekiko)
Dimentsio
axiologikoa (informazioaren azterketa kritikoa egiteko gaitasuna eta balore
etikoak)
KONPETENTZIAK
(IKT)
Teknologia
erabiltzerako garaian bakoitzak bere erritmoa duenez, irakaslearen metodología malguagoa
eta indibidualizatuagoa izan behar da.
Eremuak:
-
Informazioa bilatzen, aurkitzen eta ulertzen jakin Internet bidez.
- Blog,
wiki, web… bitartez informazioa adierazten jakin.
- Sozializazioa
(foroak, email…).
IRAKASLEAK
INTERNETAREN AURREAN
Ikasleak
informazio ugari du.- informazio asko dute ikasleek, baina irakasleek
informazio hori ulertzen lagundu behar dute.
Ikasleek
informazioa aurkitzeko trebetasun gehiago dute Internet bidez.- ikasleak
irakasleak baino azkarragoak izan daitezke zentzu horretan.
Magistrozentrismoa
albo batera utziz, IKTen bitartez ariketak, azalpenak…
Teknologiaren
erabilera, irakasle eta ikasleen arteko harremana errazteko.
HEZKUNTZA MODU
BERRITZAILEA
Teknolgia
erabiltzeak ez du hezkuntza hobea esan nahi, izan ere, hauek erabiltzen jakin
egin behar baita, modu pedagogikoa albo batera utziz.
IKTen erabilera:
indibiduala/taldekoa, ikasleen partehartzea, denbora neurtu eta aktibitate
antolatuak izan, teknologiaren erabilerak ez du helburuak albo batera uztea
esan nahi (ez da irakaskuntza ikaskuntza prozesutik at dagoen zerbait),
informazioaren bilaketa eta eraldaketa, sozializazioa…
No hay comentarios:
Publicar un comentario