Páginas

2011-09-21

KONPETENTZIA DIGITALA ESKOLAN

     ALFABETIZAZIO BERRIAK
   Alfabetizazio digitala.- honen helburua informatikarako abilezi lortzea da.
    Ikus entzumenezko alfabetizazioa.- ikus entzumenezko testuak aztertu eta sortu, irudi eta musika bitartez.
    Informaziozko alfabetizazioa.- informazioa bilatzen jakin, aztertu eta eraldatu.
    MULTIALFABETIZAZIOA
    Dimentsio instrumentala (hardware eta softwareak erabiltzen jakitea)
    Dimentsio kognitiboa (informazioaren erabilera, eraldaketa…)
    Dimentsio sozioaktitudinala (jarrera arrazional bat edukitzea teknologiarekiko)
    Dimentsio axiologikoa (informazioaren azterketa kritikoa egiteko gaitasuna eta balore etikoak)
    KONPETENTZIAK (IKT)
    Teknologia erabiltzerako garaian bakoitzak bere erritmoa duenez, irakaslearen metodología malguagoa eta indibidualizatuagoa izan behar da.
    Eremuak:
    - Informazioa bilatzen, aurkitzen eta ulertzen jakin Internet bidez.
    - Blog, wiki, web… bitartez informazioa adierazten jakin.
    - Sozializazioa (foroak, email…).

    IRAKASLEAK INTERNETAREN AURREAN
    Ikasleak informazio ugari du.- informazio asko dute ikasleek, baina irakasleek informazio hori ulertzen lagundu behar dute.
    Ikasleek informazioa aurkitzeko trebetasun gehiago dute Internet bidez.- ikasleak irakasleak baino azkarragoak izan daitezke zentzu horretan.
    Magistrozentrismoa albo batera utziz, IKTen bitartez ariketak, azalpenak…
    Teknologiaren erabilera, irakasle eta ikasleen arteko harremana errazteko.

    HEZKUNTZA MODU BERRITZAILEA
    Teknolgia erabiltzeak ez du hezkuntza hobea esan nahi, izan ere, hauek erabiltzen jakin egin behar baita, modu pedagogikoa albo batera utziz.
    IKTen erabilera: indibiduala/taldekoa, ikasleen partehartzea, denbora neurtu eta aktibitate antolatuak izan, teknologiaren erabilerak ez du helburuak albo batera uztea esan nahi (ez da irakaskuntza ikaskuntza prozesutik at dagoen zerbait), informazioaren bilaketa eta eraldaketa, sozializazioa…

No hay comentarios:

Publicar un comentario