TEKNOFOBIATIK TEKNOFILIARA
Txikitan ez
izandako teknologiak gaur egun gure bizimoduaren parte dira eta hau
errefusatzen dutenak teknofoboak bezala ezagutzen dira. Balore sozialen gaineko
mehatxu bat bezala ikusten dute teknologia eta, kasu gehienak, teknologia berri
hauek merkatura zabaltzen direnean agertzen dira.
Kontrako aldean,
berriz, teknofilikoak ditugu. Hauek merkatura ateratzen diren punta-puntako
teknologia erabiltzeko eta beraiekin bizitzeko prest agertzen dira.
IRAKASLEEN JARRERA
Jarrera negatiboak
nagusi dira, hala nola, irakasleek aldaketekiko duten erresistentzia,
irakaskuntzan ordenagailuek izan dezaketen abantailen froga eza eta ordenagailu
hauei denbora eta tresneria eskaintzeko ezintasuna. Erresistentzia hori ez da
jarrera negatiboen arazorik nagusiena, aldaketa horiek eman behar izateko
baliabideak ez izatea eta irakasleen prestakuntza eskasa baizik.
AUTOESTIMUA ETA FRUSTRAZIOA
Irakasleak makina
hauetara zerbait berria izango balitz bezala egokitu behar dute. Ikasleak,
aldiz, teknologia berri hauekin jaio eta bizi izan dira, bere egunerokoan
ordenagailuak, kontsolak, etab. erabili izan dituztelako. Hau guztia beraien
bizitzaren parte bilakatu da eta honen eraginez ikasteko denbora azkarragoa
izaten da.
IRAKASLEA ORDEZKATZEKO, ORDENAGAILUA
Hezkuntza prozesuan
ordenagailuek paper garrantzitsua izan dute eta izango dute. Programa informatikoek
laguntza, informazioa, eta orientabidea eskaintzen digute, gainera, komunikazio
sareen erabilerak irakaskuntza ez- presentziala ahalbidetzen dute.
Batzuen ustetan,
teknologia berriek arazo sozialak edota pertsonalak sortzen dituzte,
beraientzat ordenagailuek isolamendua, hunkiberatasun falta, etab. ekartzen
dituzte, baina geletan haurrek eta helduek ordenagailuekin egiten dituzten
lanak ez datoz bat aurreko ideiekin.
BELAUNALDI BERRIAK
Gurasoek ordenagailuak
ondo erabiltzen ez dakiten arren, informatika garrantzitsutzat jotzen dute
beraien semeen hezkuntzan. Gainera, softwareko programek izandako arrakasta
ikusita, gurasoek, diru gehiago erabiltzen dute etxean ordenagailu bat
ezartzeko. Honek izan dezakeen ondorio negatibo bakarra honakoa da, gurasoek ez
dutela beraien semeek ordenagailuekin egiten dituzten gauzen berri.
EZBERDINTASUN SOZIALAK
Teknologia maila
berri hauek ezberdintasun sozialak ekarriko dituzte hiritarren estatus
mailetan. IKT hauek maneiatzen dituztenak kultuagotzat hartuko dituzte,
adibidez.
Internetaren erabilera,
informatikarako sarrera izan da munduko hainbat herrialderentzako. Gainera,
ezberdintasunak handitzen joango direla ematen du, ezta soilik teknologiaren
falta, kultura eta hezkuntzaren faltak ere hainbat herrialde gizarte honetatik
kanpo uzten dituzte.
No hay comentarios:
Publicar un comentario