Páginas

2011-10-02

Elkarlaneko ikaskuntza eta IKTak


IKTak gure ikasgeletan, alor pedagogikoan izan duten eragina kontuan izan behar dugu. Honela, IKTeen txertaketa honen azterketarako ikuspegi desberdinak ezarri dira.
1.      Trebakuntza prozesua(CAI)
60. hamarkadako konduktista batzuk, ikaskuntza prozesua ikuspegi mekaniko batetik hartu zuten. “EAO” programak ziren nagusi.
       2.    Lan kooperatiboen prozesua (CSCW)
Ordenagailuak ikasgeletan modu kooperatiboan erabiltzean datza. Ikaskuntza taldekoa eta soziala izateari ez diete garrantzia berezia ematen. Lanaren sorkunde koordinatuan oinarrituta dago funtsean.
3.      Elkarlan prozesua (CSCL)
Eztabaida bidezko bakarkako eta taldeko lanaren garapena sustatzen dute. Horretarako teknologia eta sare birtualen sustapena nagusi izan da pertsonen arteko lankidetzarako.

ELKARLANEAN IKASTEN DUGU ETA ELKARLANA EGITEN DUGU IKASTEN. (CSCL)
1.      Kooperazio-elkarlana
Elkarlaneko ikaskuntza ez da talde lanaren sinonimoa. Baldintza batzuk bete behar dira: independentzia positiboa, elkarrekintza sustatzailea, bakarkako eta taldeko ardura, gaitasun sozialen erabilera egokia eta taldeko prozesatzea.
Ikaskuntza kooperatiboan irakaslearen kontrola izugarria da eta elkarlaneko ereduan baizik taldeek autonomia gehiago dute.
2.      Kooperazio-elkarlan ikaskuntza. “Paradigma socio-constructivo”
Ikaskuntzaren psikologia zein, hezkuntza sorkundeak funtsezkoak dira atal honetan. Euskarri psikologikoan paradigma kognitiboa aipatuko genuke.
  1. Hezkuntzaren sorkundea
Hezkuntza, bizitza errealeko hiztegi eta argumentuak erabiltzen dituen ariketa praktikoa da. Korronte honen ezaugarriak, curriculumaren garapeneko ezaugarrietan oinarritzen direnak dira. Beraz, hezkuntza ulertzeko modu honek errealitatea gertutasunetik erakusten du, CSCL-ak modu konplexuan gerturatzen dizkigu.

CSCL PROZESUAK BURUTZEKO OINARRIZKO EZAUGARRIAK
Erabakiak hartzeko prozesua da.
  1. CSCL prozesuentzako inplementazioa: BERSATIDE
Oinarri hezitzaileekin bete behar du funtsean, erremintek hausnarketan, bilaketan, diseinuan … oinarritutako pausoak proposatzen dizkigu. Bertan 8 fase aurki ditzakegu; azterketatik, berrikuspenerarte.
  1. Elkarlan teknikak (CSCL diseinuekin zerikusi zuzena)
Funtzionamendu eraginkorra izan behar du, IKT teknikek, metodoak eta baliabideak konbinatzen baititu prozesua hezitzailea izan dadin. Amaierako emaitzari garrantzi berezia ematen die.  Inplementazio teknologikorako ariketak honako hauek izango lirateke: “jigsaw”, “brainstorming”, Pirámide …
TEKNOLOGIA MUNDUAN BIDEA AURKITU NAHIAN
Lanean lagunduko gaituzten erabakiak hartu behar dira. Beharretara egokitzen den teknologia behar da. Ikasgelan sortzen diren arazoei konponbidea eman nahien, teknologia hauek ezaugarri batzuk izan behar dituzte: errazak izan behar dute, materiala antolatzen lagundu behar dute, ebaluazioa erraztu, erabakien hartzea sustatzea, … Nahiz eta CSCL-ei aplikatutako errementa asko egon arren, oraindik ez dago konponbide teknologiko osorik. Azaldu bitartean, “Wiki”-a aukera ona izan daiteke.
EBALUAZIORAKO ESTRATEGIA BERRIAK
Metodologia berriekin, errealitate berriari paratuz ebaluatu beharko da. Errekurtso berriek, beste ikuspuntu bat ematen dute baina ikasgeletako errealitatearen azterketa egiteko erabili beharko dira. Azterketa hau, kualitatiboa eta kuantitatiboa izan daiteke.
Ebaluaziorako iturri desberdinak erabiltzen dituen sistema proposatzen da; A.Martínez et al- ena. Ebaluazioaz bestalde, ikerketarako ere interesgarria da. Ebaluazio bakoitza irakaslearen gaitasunen arabera egingo da.




No hay comentarios:

Publicar un comentario